S:t Randals Gille Forum Index S:t Randals Gille
Ett forum för SPIF Duellfäktning samt SCA-fäktare i Nordmark

CalendarCalendar   FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Calendar 
Calendar eventCalendar
Sun 05 Sep 2010
Mon 06 Sep 2010
Tue 07 Sep 2010
Wed 08 Sep 2010
Träning Ängkärrsskolan Onsdag ...
Thu 09 Sep 2010
Fri 10 Sep 2010
Sat 11 Sep 2010
Säljer fyra svärd (2 schlagrar och 2 sablar)

Post new topic   Reply to topic    S:t Randals Gille Forum Index -> Marknad
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Thu Dec 31, 2009 1:09 am    Post subject: Säljer fyra svärd (2 schlagrar och 2 sablar) Reply with quote

Hej,

Jag tänkte göra mig av (läs: sälja) med fyra av mina klingor. Anledningen är inte att dom på något sätt är dåliga, men jag tror att dom kommer
till mer nytta av någon annan än mig. Jag har köpt alldeles för mycket musikutrustning senaste tiden vilket gör att ska jag köpa lite till så är det nog bäst om jag säljer något. Alla vapen har använts lite och är i mycket bra skick.

Fyra av mina ädelstenar till svärd säljer jag härmed (se bilder längre ner):

Nr 1 - Ett Reitschwert (Schlager) med den längsta typen av klinga godkänt av SCA. Såvitt jag vet är det bara två stycken i Sverige (och jag är en av dom) som äger ett såhär långt vapen och faktiskt fäktas med det. Det är specialgjort av Alchem och klingan är väldigt safe och godkänd av SCA. Det rör sig om en replika av ett sk "Reitschwert", enligt "The Archaeology Of Weapons" av Ewart Oakshott, plate 20 långt ner till vänster, är denna design daterad till slutet 1400-talet, men gjordes givetvis senare under 1500-talet. Den har ett tillägg i form av en knuckle guard och med mercenarymarkeringar (spader) i mönstret. S-formad (Serpentin).
Nypriset ligger på ca 3000 + frakt (USA) och tull (25%) om man har otur.

Mitt pris:
Code:
2400 kr

Nr 2 - Swept hilt (schlager) modellen heter Pappenheimer och klingan är lång men inte ofantligt lång. Den är skapad som en replika av en ett svärd som finns på Collection of the Cleveland Museum of Art.
Guarden är S-formad såkallad Serpentin. Nypriset ligger på ca 2000 kr + frakt (USA) och tull (25%) om man har otur.

Själv fick jag den billigare när vi beställde mycket genom klubben och därför är jag beredd att släppa den för 1500 kr.

SÅLD

Nr 3 - Sabel med "grov" klinga. Det rör sig om en sk "Pecoraro" sabel som användes på 1800-talet i Italien. Givetvis av kavalleriet. En bra militärsabel för träning. Klingan är inte SCA-anpassad men den går att öva med och är av bra skick. Den har dessutom en snygg sabelkopp. Det var faktiskt koppen jag var ute efter när jag köpte svärdet.
Nypriset ligger på 900 kr + frakt (USA) och tull (25%) om man har otur.

Mitt pris är 700 kr.

Nr 4 - Sabel med Henweiklinga som är ok i SCA att fäktas både vanligt med och funkar prima som sabel. Klingan är väldigt mjuk och koppen är hållig och väldigt snygg. Även detta är en Italiensk stil på sabel. Nypriset ligger på 900 kr + frakt (USA) och tull (25%) om man har otur.

Mitt pris är 700 kr.

Rabatter:

Vid köp av Nr 1 och Nr 2 får du dom båda för 3700 kr (200 kr rabatt)

Vid köp av Nr 3 och Nr 4 får du dom båda för 1200 kr (200 kr rabatt)

Vid köp av alla svärd så får du dom för 4700 kr (600 kr rabatt)

Jag kan ta med mig svärd till Sundsvall. Först till kvarn är det som gäller. Skriv i tråden om du vill ha ett svärd eller maila mig så lägger jag upp ett svar här om att något är tjingat. Vid frågor maila mig: simonalbin@hotmail.com

BILDER

NR 1, hjaltet i närbild

NR 1, hela vapnet (det som fick plats)

NR 2, hela vapnet

NR 3, hela vapnet

NR 4, hela vapnet

Hjalten på alla fyra vapen

Last edited by Simon on Wed May 19, 2010 2:34 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Fri Jan 01, 2010 2:01 am    Post subject: Reply with quote

Intresse finns men ingen som tjingat. Alla är kvar. Kom och köp Smile
/Simon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Thu Jan 14, 2010 3:34 pm    Post subject: Reply with quote

Lasse Mickos har visat intresse för båda tunga svärden.

/Simon
Back to top
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Tue Feb 09, 2010 3:39 am    Post subject: Reply with quote

Bumb och nedsatta priser...

Kom och köp. Det är bra grejer.
Back to top
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Fri Mar 26, 2010 3:00 pm    Post subject: Reply with quote

Lasse och Tomas A visade intresse men drog sig ur pga pengaanledningar och "ville ha annan"-anleding.

Alltså är säljet fortfarande aktuellt. KOM OCH KÖP!!!

/Simon
Back to top
Simon
Aktivast
Aktivast

PostPosted: Wed May 19, 2010 2:35 pm    Post subject: Reply with quote

Kungfu Johan har köpt nr 2.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    S:t Randals Gille Forum Index -> Marknad All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum